Wszystko zaczęło się od oleju rycynowego
Firma Maxima założona w 1979 roku w Południowej Kalifornii jest obecnie uznawana za jedną z najbardziej pożądanych marek w branży wyścigowej. Oleje wyścigowe Maxima zostały opracowane przez amerykanów Dicka Lechiena i Rolanda Reeda. Dick Lechien odnosił sukcesy w wyścigach równoległych w Stanach Zjednoczonych, kierując pojazdami Roadster, Coupe, Dragster i sedanami zasilanymi nitrometanem, ustanawiając kilka rekordów światowych. Lechien odnosił również sukcesy w biznesie i wraz z Rolandem Reedem, współzałożycielem firmy Maxima zarządzali ogromną siecią dealerów wielu marek, która zaopatrywała klientów w produkty wszystkich głównych firm motocyklowych, z rekordową liczbą sprzedaży ponad 2500 tysięcy motocykli rocznie.
W jaki sposób biznesmeni rozpoczęli swoją przygodę z przemysłem olejowym?
Ron, syn Dicka Lechiena też odnosił sukcesy w wyścigach motocrossowych, zdobywając wiele zwycięstw w mistrzostwach krajowych oraz zwycięstwo w pojeździe z silnikiem o objętości skokowej 500 cm³ w międzynarodowym wyścigu motocrossowym i wyścigu Trophee des Nations Classic. Jednak w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych wyścigowy olej rycynowy do silników dwusuwowych był trudny do zdobycia, a dodatkowo dostępne oleje rycynowe były niskiej jakości, a ich używanie prowadziło do negatywnych skutków ubocznych. Dlatego też Dick i Roland postanowili stworzyć swój własny, lepszy wyścigowy olej rycynowy. Z entuzjazmem, niezniechęceni trudnościami w przemyśle olejowym rozpoczęli pracę nad wzmocnionymi smarami jakich jeszcze nie było.
Po kilku próbach udało im się opracować olej rycynowy, który był o wiele lepszy od pozostałych olejów dostępnych na rynku. Nowy olej był tak bardzo pożądanym produktem wśród kierowców, że Lechien rozpoczął produkcję przemysłową. Z biegiem lat Maxima stała się szanowaną firmą, zatrudniającą zespół młodych, dynamicznych specjalistów, którzy wkrótce zaczęli obalać coraz to kolejne mity przemysłu olejowego. W ciągu następnych dekad firma Maxima opracowała własną autorską ofertę olejów wyścigowych zupełnie nowej jakości, a ich najnowszy produkt, będący w pełni syntetycznym olejem silnikowym, który stał się liderem w branży, wyznaczył zupełnie nowe standardy dla lubrykantów wyścigowych.
Potrzebujesz kolejnych dowodów na potwierdzenie wysokiej jakości olejów MAXIMA?
Ryan Villopoto
Zwyciezca w AMA Supercross w 2013 roku
Zwycięzca w World Supercross w 2013 roku
Zwyciezca AMA Supercross w 2012 roku
Zwycięzca w World Supercross w 2012 roku
Zwycięzca w AMA Supercross w 2011 roku
Ryan Dungey
Zwycięzca w AMA 450 Supercross w 2010 roku
Ricky Carmichael
5-krotny zwycięza w World Supercross, najlepszy kierowca wyścigów MX wszechczasów
David Philippaerts
Mistrz świata F.I.M. MX-1GP w 2008 roku
Team Monster Kawasaki
Zwycięstwo zespołu fabrycznego Kawasaki w World MX a SX
Team Rockstar Makita Suzuki
Zwycięstwo zespołu fabrycznego Suzuki w World MX a SX
Szkoła Garry Semics MX
Najbardziej znana jako szkoła wyścigowa MX
Martin Liška
Mistrz Quadracross w 2008 w Czechach
Mistrz Quadracross w 2009 w Czechach
Wicemistrz Quadracross w 2008 w Czechach
Mistrz Quadracross w 2008 w Czechach
... w tych i w wielu innych wyścigach zwyciężono, korzystając z olejów MAXIMA.