Bob Fox zaprojektował i wyprodukował pierwszy amortyzator pneumatyczny w 1974 roku i zaczął wykorzystywać swoje produkty do wyścigów motocrossowych. Gdy w 1976 roku Kent Howerton wygrał w Narodowych Mistrzostwach w klasie silników o objętości 500 cm³, kierując fabrycznym modelem Husqvarna wyposażonym w amortyzatory pneumatyczne firmy FOX, rozpoczęła się długa seria zwycięstw i tytułów dzięki zawieszeniu wyścigowemu FOX. Osoby takie jak Ricky Carmichael i James Stewart udowadniają, że praca amortyzatorów się opłaciła.
1974
Bob Fox rozpoczyna pracę nad prototypem amortyzatorów pneumatycznych. Wszystkie rysunki zostały wykonane ręcznie przez samego Boba, pracującego w garażu przyjaciela, który udostępnił mu frezarkę i tokarkę.
1976
Ken Howerton wygrywa Narodowe Mistrzostwa w klasie silników o objętości 500 cm³ dzięki amortyzatorowi pneumatycznemu FOX w fabrycznym modelu Husqvarna
1977
W 125 Narodowych Mistrzostwach Pat Richer zajmuje drugie miejsce, wykorzystując amortyzatory pneumatyczne firmy FOX w swoim modelu Suzuki 125B, w klasie silników o objętości 250 cm³, Jim Pomeroy zajmuje drugie miejsce, wykorzystując amortyzatory pneumatyczne FOX w swojej Hondzie.
1978
Bob zakłada własną firmę o nazwie FOX Factory Inc. Sukces Boba Foxa i FOX Factory nie ograniczył się do wyścigów motocrossowych. W 1978 roku wyścigowe amortyzatory pneumatyczne zostają użyte w pojazdach terenowych.
Roger Mears wygrywa w wielu ważnych wyścigach terenowych, wykorzystując amortyzatory Fox w jego fabrycznym modelu ciężarówki Nissan. Firma otwiera oddział poświęcony wyścigom terenowych pojazdów w mieście Santee w stanie California niedaleko San Diego, który produkuje amortyzatory do pojazdów terenowych i ciężarówek.
1982
FOX zaczyna angażować się w uliczne wyścigi motocyklowe. Firma wykorzystuje najnowocześniejsze amortyzatory Twin-Clicker do wyścigów ulicznych, które wkrótce odnoszą sukces. Amortyzatory Twin-Clicker były tak doskonałe, że w 1982 roku Eddie Lawson wygrał dzięki nim mistrzostwa AMA Superbike Championship. Każda drużyna w 1982, biorąca udział w tych mistrzostwach korzystała z wyścigowych amortyzatorów FOX.
1983
14 z 33 samochodów biorących udział w wyścigach Indy wyposażono w amortyzatory wyścigowe FOX. Tom Sneva wygrywa mistrzostwa Cart Indy Championship w 1983 roku, wykorzystując wyścigowe amortyzatory FOX
1987
Firma FOX wchodzi na rynek pojazdów śnieżnych ze swoim amortyzatorem ze sprężynami śrubowymi
1989
Firma Arctic Cat wyposaża modele pojazdów śnieżnych produkowane od 1989 roku w amortyzatory wyścigowe FOX
1993
Produkty FOX zostają użyte do rowerów górskich Cannondale z podwójnym zawieszeniem
2002
Firma FOX wchodzi na rynek przednich zawieszeń do rowerów górskich ze swoim amortyzatorem FOX FORX. Brian Lopes zostaje zwycięzcą mistrzostw UCI Mountain Cross World, używając amortyzatorów FOX FORX FLOAT 100 RLC
2005
EVOL zostaje pierwszym amortyzatorem pneumatycznym, który wygrywa w wyścigach pojazdów ATV
2006
EVOL zostaje pierwszym amortyzatorem, który wygrywa w wyścigach skuterów śnieżnych
2009
Levi Lavallee wykonuje pierwszy w historii podwójny przewrót do tyłu skuterem śnieżnym, a Paul Thacker bije rekord świata skokiem na wysokość 300 stóp. Ponowne wejście na rynek motocrossowy z amortyzatorem Podium RC3, w którym wykorzystano technologię opracowaną przez firmę FOX. Technologia wewnętrznego obejścia firmy FOX zostaje wprowadzona do samochodu 2010 Ford F-150 SVT Raptor. FOX produkuje pierwsze w historii zawieszenie do statków wodnych i pierwszy skuter śnieżny z pełnym zawieszeniem pneumatycznym
2009
Bracia Geoff i Bob Fox zostają wprowadzeni do muzeum Motorcycle Hall of Fame przez organizację AMA American Motorcycle Association
2012
Firma ASP Group Distributing zostaje oficjalnym dystrybutorem zawieszenia FOX w Czechach i Słowacji
